W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu internetowego wideo w reklamach Google Ads są bardzo skuteczną formą promocji. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie filmów w swoich kampaniach Google Ads. Czy to jest opłacalne? Zdecydowanie tak! W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto włączyć wideo do swojej strategii Google Ads.

Jest co najmniej pięć powodów, które sprawiają, że wideo w reklamach Google Ads to skuteczna forma marketingu online dla każdego biznesu!

1. Wideo angażuje i skutecznie przyciąga uwagę

Wideo to niezwykle angażujący format, który potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców. W przeciwieństwie do tekstu czy statycznej grafiki, wideo działa na kilka zmysłów jednocześnie. To sprawia, że przekaz reklamowy jest bardziej dynamiczny i interesujący. Dzięki temu użytkownicy chętniej zatrzymują się przy reklamach wideo, co zwiększa szansę, że szybciej zapoznają się z Twoją ofertą.

Jak wynika z badań Google/Talk Shoppe, około 88% ankietowanych widzów wskazało YouTube jako przestrzeń, w której znajdują interesujące ich historie! To bardzo dużo!

2. Wideo w reklamach Google Ads pomoże budować więź z odbiorcami

Wideo to rewelacyjne narzędzie do budowania emocjonalnej więzi z użytkownikami. W reklamach Google Ads wykorzystujących format wideo można opowiedzieć historię swojej marki lub firmy, pokazać opinie zadowolonych klientów czy zaprezentować produkt lub usługę w atrakcyjny sposób. Wykorzystując wideo, możesz pokazać kulisy swojej firmy, np. proces produkcji, co buduje zaufanie i lojalność klientów. Emocjonalne przekazy trafiają do odbiorców znacznie skuteczniej niż suchy tekst.

W badaniu Google/Talk Shoppe z 2022 roku 94% widzów stwierdziło, że dobra treść wideo powinna pokazywać interesującą historię, a 92% osób określiło, że film powinien być wyprodukowany w przemyślany i staranny sposób.

3. Reklama wideo może pomóc w zwiększeniu świadomości marki

Reklamy wideo w Google Ads mogą wyświetlać się w różnych miejscach w sieci reklamowej Google. Sieć reklamowa to największy zbiór witryn, w tym witryn Google, m.in. są to Google Finance, Gmail, Blogger, YouTube. Sieć ta to także witryny mobilne i aplikacje. Dzięki temu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zwiększyć świadomość marki lub firmy. Jeśli zależy Ci na rozpoznawalności, to kampanie z filmami w Google Ads są idealną opcją!

YouTube odwiedza miesięcznie ponad 2,5 mld osób, a w Polsce platforma ma ponad 25 mln dorosłych użytkowników, co daje ogromny potencjał dotarcia do nowych klientów. Im więcej osób zobaczy reklamy wideo, tym większa jest szansa, że lepiej zapamiętają firmę i markę oraz skorzystają z oferty w przyszłości.

4. Kampanie Google Ads z reklamami wideo mogą poprawić wskaźniki konwersji

Wideo to nie tylko angażujący format, ale również element w strategii reklamowej dążącej do zwiększenia konwersji. Jeśli Twoje reklamy wideo będą dobrze zoptymalizowane i zadbasz o jasny przekaz, masz szansę na wzrost liczby zaangażowanych użytkowników na swojej stronie internetowej lub w sklepie online.

W Google Ads można utworzyć kampanie, które pomogą przyciągać uwagę odbiorców, którzy będą bardziej skłonni do dokonania konwersji. Kampanie Google Ads z formatami wideo można ustawić z celami „Ruch w witrynie”, „Sprzedaż” i „Potencjalni klienci”. Można także zezwolić narzędziu Google Ads na:

  • optymalizowanie stawek pod kątem pozyskania liczby konwersji;
  • automatyczne ustawianie stawek tak, aby pozyskiwać jak najwięcej konwersji w ramach określonego budżetu.

Istnieje kilka sposobów na śledzenie konwersji z reklam wideo w systemie reklamowym Google:

  • ustawienie śledzenia konwersji Google Ads – najbardziej podstawowy sposób, czyli zaimplementowanie tagu śledzenia konwersji Google Ads;
  • importowanie konwersji z Google Analytics – jeśli korzystasz z Google Analytics, możesz połączyć go z kontem Google Ads i importować konwersje śledzone w Analytics;
  • śledzenie konwersji na YouTube, o ile masz kanał firmowy YT – możesz śledzić i analizować działania użytkowników na YouTube po obejrzeniu reklamy wideo (np. subskrypcja kanału, polubienie filmu, komentarz, udostępnienie) oraz kliknięcia w linki w filmie (jeśli w filmie są linki prowadzące do Twojej strony www, możesz śledzić kliknięcia w te linki jako konwersje).

5. Kampanie z wykorzystaniem wideo nadają się do różnych celów marketingowych

Reklamy Google Ads z formatami wideo są wszechstronne, ponieważ można je wykorzystać w realizacji różnych celów marketingowych. Sposobów jest mnóstwo! Można stworzyć krótkie spoty reklamowe, dłuższe instruktażowe filmy, animacje, wideo z doświadczeniami klientów, relacje z wydarzeń i wiele innych. W zależności od celów kampanii Google Ads, możesz wybrać format wideo, który najlepiej sprawdzi się w Twoim biznesie.

Wykorzystanie wideo reklam w Google Ads jest łatwo dostępne

Wbrew pozorom, stworzenie profesjonalnej reklamy wideo na koncie w Google Ads nie jest ani trudne, ani kosztowne. W dzisiejszych czasach jest do dyspozycji wiele narzędzi i aplikacji, które umożliwiają zrobienie reklam wideo nawet osobom bez doświadczenia. Można też skorzystać z usług profesjonalnej agencji interaktywnej będącej partnerem Google, która pomoże w zbudowaniu i prowadzeniu kampanii Google Ads z formatami wideo.

W kampanii Google Ads można utworzyć reklamy z wideo na trzy sposoby:

  • przy użyciu opcji automatycznego generowania filmów na podstawie dostarczonych komponentów (logo, zdjęć, grafik, tekstów, nagłówków) – wtedy to Google utworzy film z tych dostarczonych elementów;
  • z wykorzystaniem narzędzia do tworzenia filmów w kampanii w Google Ads – w tej opcji można utworzyć wideo samodzielnie przy użyciu komponentów wymienionych wyżej;
  • przesyłając gotowy film zgodny z parametrami Google – można przesłać dowolny format filmu z zakresu 16:9-9:16 oraz o długości przynajmniej 10 sekund (zalecane są filmy 15- i 30-sekundowe).

Niezależnie od sposobu utworzenia kampanii wideo w ustawieniach Google Ads, pamiętaj o tym, aby:

  • używać krótkich i chwytliwych nagłówków i tytułów;
  • skupić się na jednym głównym przekazie;
  • dodać logo i nazwę firmy;
  • wykorzystać dynamiczną muzykę i efekty dźwiękowe;
  • dostosować długość wideo do miejsc, w których będą wyświetlane.

Co powinny mieć skuteczne reklamy wideo w Google Ads?

Skorzystaj z tych kilku wskazówek, jeśli chcesz, aby reklamy wideo w Google Ads były efektywniejsze!

Określ główny cel kampanii Google Ads z filmem

Zanim zaczniesz tworzyć wideo, zastanów się, co chcesz osiągnąć za pomocą reklamy wideo. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, generować leady, czy sprzedać swoje produkty? Określenie celu jest niezbędne w doborze odpowiedniego formatu i treści reklamy wideo.

Opracuj ciekawy pomysł na reklamę wideo lub scenariusz do filmu

Dobry pomysł na wideo do reklamy Google Ads to podstawa! Film powinien być ciekawy, wciągający i przede wszystkim – dostosowany do grupy docelowej. Pamiętaj, że tylko przez kilka pierwszych sekund masz okazję, aby przyciągnąć uwagę widza. Postaraj się, aby przekaz w filmie był jasny i zwięzły!

Zadbaj o wysoką jakość obrazu, dźwięku i komponentów do wideo

Jakość w reklamach Google Ads ma ogromne znaczenie. Upewnij się, że obraz jest ostry, logo jest w odpowiednio dobrym formacie, a dźwięk jest czysty i zrozumiały. Unikaj elementów z niską rozdzielczością, rozmazanych, niewyraźnych, zbyt małych i słabego kontrastu lub oświetlenia.

Zawsze dodawaj napisy do wideo

Wiele osób może oglądać wideo bez dźwięku, dlatego zawsze warto dodać napisy, które ułatwią zrozumienie przekazu. Napisy są również pomocne dla osób niesłyszących. To ważne, zwłaszcza w dobie zmian w obrębie dostępności cyfrowej!

Dodaj wezwanie do działania (CTA)

Na końcu wideo umieść wyraźne CTA – czyli wezwanie do działania, np. „Odwiedź naszą stronę www”, „Skontaktuj się z nami”, „Sprawdź szczegóły” itp. CTA powinno być dobrze widoczne i łatwe do kliknięcia.

Monitoruj, analizuj i optymalizuj

Po uruchomieniu kampanii Google Ads z formatami wideo regularnie monitoruj wyniki i optymalizuj reklamy z filmami. Sprawdzaj na bieżąco, które wideo generują najlepsze zaangażowanie i konwersje, i na podstawie szczegółowych danych ulepszaj swoją strategię.

Podsumowanie

Wykorzystanie wideo w kampaniach Google Ads to inwestycja, która może się opłacić. Wideo w reklamach Google Ads to angażujący, emocjonalny i skuteczny format! Takie promowanie może zwiększyć świadomość marki, poprawić wskaźniki konwersji i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Nie korzystasz jeszcze z reklam wideo w Google Ads? To najwyższy czas to zmienić! Jeśli szukasz wsparcia profesjonalistów od Google Ads, to skontaktuj się z agencją, która jest partnerem Google!

 

Artykuł gościnny.