Wybór odpowiednich opakowań to istotny element w branży e-commerce. Solidne i dobrze zaprojektowane opakowanie nie tylko zmniejsza ryzyko uszkodzeń paczki podczas transportu, ale ma również wpływ na satysfakcję klientów. W co wobec tego najlepiej pakować produkty prowadząc sklep internetowy? Przeczytaj i dowiedz się, jakie opakowania dla e-commerce sprawdzą się najlepiej.

Jakie opakowania dla e-commerce najlepiej wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele opakowań, które można wykorzystać w e-commerce. Jednak zdecydowanie najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest karton – odpowiednio gruby i solidny, skutecznie ochroni produkt przed uszkodzeniem. Co więcej, jeśli został on dobrze zaprojektowany, możliwe będzie odesłanie w nim towaru, co jest szczególnie istotne w przypadku zwrotów.

Ponadto kartony nadają się do recyklingu, a często zdarza się również, że z niego pochodzą. To sprawia, że są przyjazne środowisku i doskonale sprawdzą się dla przedsiębiorców e-commerce ceniących ekologiczne rozwiązania.

Chcąc natomiast wysłać produkty o małych gabarytach, można także postawić na koperty tekturowe lub foliopaki kurierskie. Zaletą tych ostatnich jest przede wszystkim szybkość pakowania, która pozwala na sprawne kompletowanie dostaw.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze opakowań dla e-commerce?

Poszukując najlepszych opakowań dla sklepu internetowego, warto pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim kluczowy jest ich rozmiar – odpowiednio dopasowany zapewni solidną ochronę produktów. Zbyt ciasne opakowanie może się rozerwać, podczas gdy w za dużym może dojść do przemieszczania się przedmiotów, co z kolei doprowadzi do ich uszkodzenia.

Przed zamówieniem materiałów operacyjnych do sklepu internetowego warto także zwrócić uwagę na wytrzymałość i rodzaj materiału, z jakiego wykonane są opakowania. Wysokiej jakości opakowania dla e-commerce to gwarancja trwałości i pewność, że zapakowany w nie produkt dotrze do odbiorcy w całości.

Ponadto wybierając opakowania dla e-commerce, trzeba mieć na uwadze czynniki takie jak:

  • grubość opakowania,
  • sposób ich zamykania,
  • rozmiar,
  • waga,
  • cena.

Warto przy tym pamiętać, że cena nie powinna być tym, co ostatecznie zaważy na wyborze opakowania. W przypadku ciężkich i delikatnych produktów (np. ceramiki) zdecydowanie lepiej jest postawić na nieco droższe, lecz solidne kartony z podwójnym dnem, które zapewnią bezpieczeństwo produktu podczas transportu.

Tych opakowań nie może zabraknąć w Twoim sklepie internetowym!

Kartony to jedne z najlepszych opakowań dla e-commerce. Solidnie wykonane i odpowiednio dopasowane do wysyłanego produktu zapewniają bezpieczeństwo podczas transportu. Co więcej, opakowanie kartonowe bez problemu pomieści zarówno lekkie, jak i ciężkie przedmioty. 

Na rynku dostępne są różne rodzaje kartonów, w które warto zainwestować prowadząc sklep internetowy. Przykładowo do wysyłki elektroniki, książek czy biżuterii najlepiej sprawdzą się kartony fasonowe. Z kolei łatwe w składaniu i zamykaniu kartony z automatycznym dnem umożliwią klientom zwrot towaru w tym samym opakowaniu.

Do wysyłki przedmiotów o dużych gabarytach nadadzą się natomiast kartony teleskopowe płaskie – możliwość regulacji ich długości i wysokości pozwoli na idealne dopasowanie do rozmiaru paczki.

Wpis gościnny.