Współpraca największych marek z popularnymi muzykami i celebrytami stała się w ostatnich latach czymś powszechnym. Na tego typu akcjach zyskują obie strony, przez co sukces komercyjny jest niemalże gwarantowany w każdym przypadku. Media w ostatnim czasie obiegła wiadomość o rozpoczęciu współpracy na linii Mata– Adidas. Kolaboracja ta ma skutkować wypuszczeniem na rynek merchu, który już teraz rozgrzewa do czerwoności fanów warszawskiego rapera. Na czym będzie polegała cała akcja? Czy fani mogą spodziewać się nowej serii bluz, czy też może projekt skupi się na obuwiu?

Mata x Adidas – kolaboracja czy zwykły marketing?

Zapowiedzi nadchodzącej współpracy nie są nowością dla fanów twórczość Michała Matczaka. Większość osób jeszcze doskonale pamięta wspólny projekt warszawskiego rapera i McDonald’s, którego efektem była głośna akcja promocyjna oraz specjalny zestaw serwowany we wszystkich restauracjach spod szyldu złotej litery „M”. Już wtedy Mata w pewien sposób tłumaczył swoje działania w kawałku „MC”, rapując o tym, że „jakby tego nie wziął, to i tak by to wziął Sobel”. Matczak doskonale zdaje sobie sprawę z własnej popularności i statusu, który osiągnął w przeciągu zaledwie kilku lat. Chęć stania się pierwszym artystą tak prężnie współpracującym z wielkimi markami, jest dla warszawiaka pewnego rodzaju motorem napędowym dla całej kariery. Takimi samymi pobudkami Mata wydawał się kierować tworząc projekt Mata x Adidas. Kiedy możemy się spodziewać ujawnienia jego szczegółów? Oficjalna data wciąż nie jest znana, jednak coraz częściej pojawiają się przecieki, które zdradzają bardziej szczegółowe zasady całej współpracy.

Mata – Adidas. Buty, odzież, czy może coś zupełnie innego?

Pierwszym elementem całej kampanii promocyjnej było pojawienie się w Warszawie banerów, które zapowiadały nadchodzącą współpracę. Plakaty te były oszczędne w swojej formie i oprócz pseudonimu rapera oraz logo Adidas nie zwierały żadnych szczegółów. Nie oznacza to jednak, że raper przyjął całkowicie milczącą postawę. W tekście do piosenki „Pieniądze i sława” Matczak rapuje bowiem: „wiem, że chcesz być w moich butach, daj mi jeszcze rok, będą na półkach”. Można to zatem odebrać jako zwiastun zbliżającej się wielkimi krokami współpracy na linii Adidas–Mata. Kolaboracja, zarówno pod względem daty ogłoszenia, jak i szczegółów akcji, jest wciąż jednak utrzymywana w tajemnicy. Najbardziej prawdopodobne wydaje się jednak wypuszczenie nowej serii obuwia, co byłoby pewnego rodzaju nawiązaniem do samej idei brandu. Adidas współpracował już wcześniej z takimi artystami, jak na przykład Pharell Williams oraz Beyonce, dlatego wybór Maty wydaje się być w pełni uzasadniony.

Mata x Adidas – kolaboracja, która zrewolucjonizuje Polskę?

Brandy streetwearowe chętnie czerpią z popularności muzyków, dlatego sama akcja może przynieść obu stronom wyłącznie same korzyści. Wokół Maty pojawiły się w ostatnim czasie kontrowersje, jednak raper wciąż może szczycić się mianem jednego z najpopularniejszych artystów ostatnich latach. Biorąc pod uwagę sukces komercyjny jego współpracy z McDonald’s, stworzenie projektu razem z marką Adidas wydaje się być nie tylko oczywistym „skokiem na kasę”, ale podtrzymaniem zapoczątkowanego w ten sposób trendu. Poszczególne światy popkultury przenikają się wzajemnie, dlatego postawienie wyraźnych granic między muzyką, modą oraz filmem jest niezwykle trudnym zadaniem. Cała akcja jest też ogromnym docenieniem i obietnicą dla młodych muzyków, dla których droga na szczyt może być usłana przeszkodami, ale jednocześnie też w pełni satysfakcjonująca. W najbliższych tygodniach zostaną najprawdopodobniej odsłonięte kolejne „karty” i fani rapera dowiedzą się, na czym będzie polegać współpraca „Adidas – Mata”. Kolaboracja może dotyczyć premiery jednego modelu obuwia, lecz może być także zwiastunem znacznie większego projektu. Pozostaje jedynie śledzić profile w mediach społecznych oraz czekać na kolejne przecieki. Jedno jest pewne – o tym projekcie będzie głośno w Polsce przez najbliższe kilka miesięcy!