Marka odzieżowa Ellesse wróciła po wielu latach wypchnięcia z rynku przez takich gigantów jak Adidas, Nike czy Puma, którzy globalnie w pewnym momencie zmonopolizowali swoimi produktami rynek sportowych ciuchów. Firma Ellesse oczywiście cały czas istniała, ale nie potrafiła się znacząco przebić przez wiele lat.

Leonardo Servadio – założyciel marki Ellesse

Ale od początku – marka Ellesse powstała w mieście Perugia we Włoszech. Jej założycielem był nieżyjący już Leonardo Servadio. Był on pasjonatem narciarstwa i tenisa, stąd też czuł się dobrze jako projektant odzieży sportowej według własnej wizji. Leonardo Servadio urodził się w 1925 roku i pochodził z rodziny związanej już z branżą modową. Jego rodzice byli właścicielami popularnego w jego mieście sklepu tekstylnego.

Jako zapalonego narciarza i entuzjasty mody frustrowało go, że nie może znaleźć linii odzieżowej, która byłaby naprawdę dobra i która by mu pasowała. To pchnęło projektanta do podjęcia kroków w kierunku stworzenia i wykreowania własnej, sportowej marki odzieżowej.

Jego pierwsze dzieła powstały w latach 50. XX wieku. Były to oryginalnie skrojone spodnie narciarskie wysokiej jakości. Wtedy też powstał jego brand odzieżowy Ellesse. Nazwa pochodzi od jego inicjałów – L. S.

Leonardo Servadio założył pierwszą fabrykę w swoim rodzinnym mieście, w Perugii w 1959 roku.  W latach 60 projekt Ellesse zmaterializował się i ewoluował. Wkrótce zostało zaprojektowane logo i oficjalnie przyjęte. Logo Ellesse przedstawia „pół piłki”, która jest wynikiem połączenia piłka tenisowej otoczonej parami nart.

Sukces Ellesse

Sukces marki Ellesse to połowa lat 60 XX wieku. Wtedy to marka staje się drugim co do wielkości producentem spodni narciarskich. Szybko następuje również kierunek projektowania i produkowania odzieży nie tylko narciarskiej, a również w innych sportach np. tenisie. Markę Ellesse od tej pory noszą gwiazdy sportu.

W latach 70. i 80. XX wieku Ellesse zyskała reputację łącząc funkcjonalność odzieży sportowej ze stylem mody ulicznej. Była to jedna z pierwszych marek odzieży sportowej, która wyróżniała się swoim logo na zewnątrz swoich ubrań.

Współpraca ze sportowcami

Ellesse było wspierane przez wiele znanych osobistości sportowych, w tym tenisistów Tommy Haas , Chris Evert , Guillermo Vilas , Boris Becker , Mats Wilander , Pat Cash, Arantxa Sánchez i Anna Kournikova , a także narciarzy Marc Girardelli i Jean-Luc Crétier czy kierowcy Formuły 1 Alain Prost .

Inne znane osobistości związane z marką to bokser Muhammad Ali , Liam Smith Natas Kaupas i Maurice Cheeks oraz aktorzy Brigitte Nielsen i Roger Moore .

Ellesse zaangażowała się również w sponsoring piłki nożnej i wyprodukowała zestawy dla New York Cosmos w latach 80.

Zakup udziałów Ellesse przez Pantland

W 1994 roku 90% akcji Ellesse zostało zakupionych przez Brytyjską firmę Pantland Group(właściciel takich marek jak Berghaus czy Speedo). Dlatego czasami można mylnie zinterpretować, że jest to po prostu Brytyjska marka. Zważając na jej historię – ciężko się z tym zgodzić. Firma Pantland ma też powiązania kapitałowe z marką Lacoste.

Ellesse dziś – czy to dobra marka?

Dziś Ellesse to popularna i modna marka, która powróciła na dobre. Stąpa po przetartych szlakach dużych firm jak Adidas, Puma,a także mniejszych bardziej uznanych za bardziej prestiżowe i „premium”, za, którymi stoją domy modowe, czyli takich jak na przykład Lacoste czy Stone Island.  To co przekonuje do Ellesse to stosunkowo niska cena, za, którą dostajemy na prawdę dobry design jak na modę streetwearową.

Cieszy fakt, że marce udało się zrealizować pomyślnie ciężkie kampanie reklamowe i z nadwyżką odbudować pozycję. Mamy wrażenie, że to nie ostatnie słowo, a marka zyskuje na znaczeniu praktycznie cały czas odkąd wróciła przed paroma laty jako już stały element mody.

10 thoughts on “Ellesse – co to za marka, historia, co oznacza

    1. Nie no Ellesse możesz kupić nie tylko w Zalando, ale w aboutyou, answear i innych sklepach internetowych. Marka pojawiła się też w wielu sklepach w galeriach handlowych, nie ma co prawda jeszcze chyba sklepu tylko z ciuchami Ellesse. Ale spokojnie można znaleźć te markę właśnię w TK Max czy van graaf. Jeszcze widuje te markę w różnych sklepach handlującymi markami sport premium jak lacoste czy converse.

  1. Historia marki Ellesse jest bardzo ciekawa, dziwne, że nikt filmu nie zrobił o projektancie jakim był założyciel Leonardo Servadio. To była swego czasu bardzo unikalna marka, zarezerwowana dla ludzi obytych sportowo, zorientowanych, aktywnych. Dziś to tylko synonim bycia modnym.

  2. Bardzo podobają mi się ubrania tej marki. Rozmiarówka jest taka jak powinna, nie jest nic naciągane. Jak coś jest M to jest M, jak L to jest L. A nie, że kupujesz w sklepie internetowym S, a jest wielka jak XL jak to w innych markach.

  3. Ellese to dobra marka, która świetnie odnajduje się w obecnej modzie streatwearowej. Jest nienachalna, trzyma jakościowo bardzo dobry poziom i co ważne nie udaje. Nie udaje, że nie wzięła się od sportu. Cenowo wychodzi najkorzystniej z wszystkich marek – nazwijmy to – sportowych modowych premium.

  4. Ellesse jest spoko, wyprzedzili czasy wchodząc na rynek z ciuchami stylizowanymi na takie wyciągnięcie z szafy po 20 latach 🙂 Mega dobra koncepcja, plus za to, że są bardzo przystępne cenowo, a jakość na prawdę wysoka. W porównaniu do sportowej linii CK, to Ellese wygrywa zdecydowanie jakością.

Dodaj komentarz