Drogi zegarek jest synonimem bogactwa, zamożności oraz pozycji jak i statusu. I chociaż jesteśmy wszyscy świadomi, że dobry zegarek musi kosztować sporo, to niektóre zegarki sprawiają, że nawet cena 100 000 zł wydaje się być niska – tak mówimy dalej tylko o zegarkach. Mimo tego przedwstępu szokiem dla każdego z nas będzie, że te dzieła sztuki mogą kosztować nawet ponad 220 milionów złotych, czyli 55 mln dolarów. Umówimy się, wygrywając szóstkę w Lotto i to kilka razy pod rząd w dobrej kumulacji nadal nie będzie nas stać na ten zegarek. Oczywiście cena nie jest jedynym powodem, aby zwrócić uwagę na najdroższy zegarek Świata – zegarek Graff Diamonds Hallucination.
Niewątpliwie to najdroższy zegarek jaki kiedykolwiek stworzono. Co składa się na cenę? Niesamowita wartość zegarka wynika ze 110 karatowych, niezwykle rzadkich diamentów osadzonych na bransoletce z platyny. Niektóre z rzadkich kolorów diamentów to Fancy Vivid Yellow, Fancy Intense Pink, Fancy Intense Blue, Fancy Light Pink, Fancy Light Grey Blue, Fancy Intense Blue, Fancy Green i Fancy Orange.
W cięciu diamentów zastosowano różne cięcia – kształt serca, kształt gruszki, markiz, szmaragd.
Pomysł stworzenia tak kosztownego zegarka pojawiał się ze strony angielskiego jubilera Laurence’a Graff’a prezesa firmy Graff Diamonds. Sama firma Graff to międzynarodowy jubiler posiadający 45 sklepów, z siedzibą w Londynie. Graff Diamonds zajmuje się ona projektowaniem, produkcją i dystrybucją detaliczną biżuterii i zegarków.
Sam Laurence Graff podczas tworzenia najdroższego zegarka Graff Diamonds Hallucination przyznaje, że sam był zdumiony, a zarazem przerażony, że pojedynczy zegarek może kosztować, aż tyle. Jednak po zagłębieniu się w proces, w którym pojedynczy rzadki kolorowy diament pochodzi z surowego kamienia, dopracowanie do perfekcji, osadzenie w biżuterii Pan Graff zdał sobie sprawę, że każdy diament jest historią samą w sobie.
Po co powstał taki zegarek? Raczej nie znajdzie nabywcy, dotychczas najdrożej sprzedany zegarek to Patek Philippe, któy uzyskał cenę 28,2 mln euro. Otóż jest to zabieg PR’owy i marketingowy ze strony Graff Diamonds. Graff zaprezentował Graff Diamonds Hallucination, aby pokazać autorytet, umiejętności, innowacje i doskonałość firmy w branży diamentowej.
55 mln dolarów – generalnie nikt nie kupi tego zegarka, został on stworzony tylko by był.
Kto wie, może jakiś raper się skusi na najdroższy zegarek 😀