Statystycznie, klient potrzebuje zaledwie kilku sekund by ocenić czy jest zainteresowany kupnem produktu w sklepie online lub co więcej pozostania na naszej stronie internetowej. Nie da się ukryć, że większość z nas jest wzrokowcami i dzięki obrazom poznajemy świat. Dokonując zakupów przez Internet, szukamy kompensacji doświadczeń zakupowych, tak by zyskać poczucie oglądania produktu „na żywo”.
Zdjęcia produktowe wyznacznikiem dobrej jakości
Fotografia produktowa to najlepszy sposób zwiększania konwersji sprzedaży. Nawet posiadając artykuły, najlepszej jakości, klient może je zignorować lub nie mieć zaufania do zakupu, jeśli nie jest on profesjonalnie i czytelnie zaprezentowany. Zdjęcia reklamowe można podzielić ze względu na charakter na dwa rodzaje – packshoty i still life. Pierwszy, to najpopularniejszy sposób prezentacji produktu, który jak najwierniej odwzorowuje wygląd i specyfikę towaru.
Artykuł znajduje się na jednolitym tle, zazwyczaj białym bez zbędnych dodatków. Istotną rolę odgrywa tu doskonałe oświetlenie oraz postprodukcja, dzięki której zdjęcie jest czyste, a wszystkie zalety i detale wyraźnie podkreślone. Fotografia still life – czyli tzw. „martwa natura”, jest bardziej kreatywna. Zdjęcia wzbogacone są o dodatkowe rekwizyty, atrakcyjne tła, zabawę oświetleniem. Finalny efekt nie tylko prezentuje dobrze produkt, ale również ma wzbudzać emocje.
Zakupy robione oczami
Pomimo zachowania pewnych schematów, zdjęcia reklamowe nie muszą być nudne. Fotograf zadba o znalezienie perfekcyjnych kadrów, by zaprezentować produkt jak najkorzystniej. Oferty artykułów z estetycznymi, wyraźnymi zdjęciami, sprawią, że klient przeglądający stronę, będzie bardziej skłonny dokonać zakupu. Ponieważ fotografia jest niezbędnym elementem w sprzedaży, warto zainwestować w profesjonalne, doświadczone studio, które przekona nas swoim portfolio. Fotograf idealny powinien dysponować nie tylko dobrym sprzętem, ale też kreatywnością.
Artykuł przygotowany przy współpracy z partnerem serwisu.